Eläinvihreät ry on La 14.11.2020 pidetyssä vuosikokouksessa käsitellyt ja hyväksynyt kaikki sääntömääräiset asiat ja myöntänyt vastuunvapauden asianomaisille.

Hallituksen puheenjohtajaksi valittiin Anni Teerikangas.

Hallituksen jäseniksi valittiin

Riitta Salmi, Camilla Lindy, Tuire Kaimio, Jukka Väisänen, Paula Pohjanrinne, Kirsi Helin, Viivi Nikula ja Sari Pesonen sekä varajäseniksi Minna Hölttä, Riitta Lätti ja Hannu Tuominen.

Kokous hyväksyi myös Eläinvihreät ry:n toimintasuunnitelman tulevalle kaudelle. Kauden tärkein asia onkin vaikuttaminen eläinsuojelulain kokonaisuudistukseen. Käytämme kaikki keinot ja asiantuntemuksen, jotta uudistus toisi selviä parannuksia kaikkien eläinten asemaan ja kohteluun. Pyrimme saamaan lakiin muotoilut, jotka tekevät laittomiksi eläinten pahimman hyväksikäytön muodot, kuten turkistarhauksen.

Kuntavaaleja varten tulemme julkaisemaan listan eläinpoliittisista vaalitavoitteistamme, ja tarjoamme niihin sitoutuville vihreille ehdokkaille erityistä näkyvyyttä ja mainostusta sivuillamme.

Tarkoituksenamme on myös järjestää kohtaamisia mm. vihreiden kansanedustajien kanssa esimerkiksi eläinpoliittisten haastattelujen tai webinaarien muodossa. Pysykää kuulolla!

Eläinvihreät ry on Su 22.11. 2020 pidetyssä hallituksen kokouksessa jakanut hallituksen vastuuroolit seuraavanlaisesti:

• Varapuheenjohtaja: Camilla Lindy
  • Sihteeri: Paula Pohjanrinne
  • Taloudenhoitaja: Sari Pesonen
  • Tiedottaja: Riitta Salmi
  • Jäsenvastaava: Kirsi Helin

Paljon onnea kaikille valituille!

— Anni Teerikangas,
Eläinvihreät ry, pj