Eläinvihreät ry:n puheenjohtajana toimii Sari Pesonen – Salon Seudun Vihreät.
Hänet valittiin kevätkokouksessa 21.6.2023, jossa tehtiin yhdistyksen johdossa muutamia vaihdoksia. Puheenjohtajan tehtävästään eroa pyytänyt Anni Teerikangas jatkaa hallituksessa. Sari Pesonen on tuttu vaikuttaja niin konkreettisessa eläinsuojelutyössä, vihreässä politiikassa kuin Eläinvihreät ry:ssä jo yhdistyksen perustamisesta lähtien. Hän on tehnyt mm. aloitteen eläinsuojelusuunnitelmasta ja yhteistyöryhmästä Salon kaupungille.

Uutena varajäsenenä hallitukseen tuli mukaan jo aiemmin Eläinvihreissä vaikuttanut Minna Hölttä.  Hallituksen varsinaisina jäseninä jatkavat Tuire Kaimio , Heidi Leyser-Kopra, Paula Pohjanrinne, Anni Teerikangas, Hannu Tuominen, Viivi Viuha, Jukka Väisänen  ja Riitta Salmi  ja varajäseninä Ninni Pehkonen sekä uutena Minna Hölttä.

Sääntömääräisistä asioista kokouksessa käsiteltiin toimintakertomus, tilinpäätös ja toiminnantarkastuskertomus, vahvistettiin tilinpäätös ja myönnettiin vastuuvapaus vuoden 2022 hallitukselle.

Eläinvihreiden hallituksen jäseniä toimii seuraavissa luottamustehtävissä: puoluehallituksen varajäsenenä Anni Teerikangas, puoluevaltuuston jäseninä Jukka Väisänen ja Tuire Kaimio sekä puoluevaltuuston varajäsenenä Minna Hölttä. Valinnat tehtiin Vihreiden puoluekokouksessa Seinäjoella.

Hallitus on järjestäytynyt seuraavasti:
Puheenjohtaja Sari Pesonen
Varapuheenjohtajat Tuire Kaimio, Jukka Väisänen, Viivi Viuha
Sihteeri + taloudenhoitaja Paula Pohjanrinne
Jäsenvastaava Heidi Leyser-Kopra
Tiedottaja ja vaalivastaava Riitta Salmi
Varain- ja jäsenhankintavastaava Ninni Pehkonen

🐾🌿 🐾🌿 🐾🌿 🐾🌿 🐾🌿 🐾🌿 🐾🌿 🐾🌿 🐾🌿 🐾🌿
🌱 Eläinvihreiden jäsenyys on kannanotto paremman maailman ja pienten puolesta. Se on äänen antamista niille, jotka eivät voi puhua puolestaan.
 🌱 Liity sinäkin kanssamme edistämään eläinten oikeuksia tästä linkistä: https://asiointi.vihreat.fi/liittymislomake?yhdistys=1029