Kuntavaaliehdokkaat 2021

ELÄINVIHREIDEN HALLITUS JA JÄSENET

Vihreät ehdokkaat koko maassa: www.vihreat.fi/ehdokkaat/

Minna Hölttä

EläVin hallituksen jäsen, Valkeakoski

Olen vihreä yrittäjä Valkeakoskella. Minulle tärkeitä arvoja ovat elävä maaseutu, eettinen elämäntapa ja yrittäjyyden edistäminen. Haaveilen sosiaalisesti tasa-arvoisesta yhteiskunnasta jossa eri sukupolvet työskentelevät yhdessä paremman tulevaisuuden puolesta.

Camilla Lindy

EläVin varapuheenjohtaja, Espoo

Olen 48-vuotias äiti ja ammatillinen opettaja, toisen polvenespoolainen, rakennetun ympäristön hortonomi AMK, liiketalouden tradenomi AMK, puutarhuri, AmO ja erityispedagogiikan sekä ratkaisukeskeisen neuropsykiatrisen valmennuksen opiskelija. Perheeseeni kuuluu 15-vuotias poikani, kuusi maakilpikonnaa, afrikkalainen kääpiösiili ja kummikoira. Vaaliteemojani ovat eläinystävällisen Espoon rakentaminen, lasten ja nuorten mielenterveyspalveluiden parantaminen ja hoitoon pääsyn nopeuttaminen, luonnon monimuotoisuuden turvaaminen, ekologisten käytävien ja lähimetsien suojeleminen, lajikadon pysäyttäminen, koulupudokkuuden ja syrjäytymisen vähentäminen, pienryhmien turvaaminen, opiskelijahuoltohenkilöstön, erityisen tuen resurssien ja autismikirjon ammattilaisten lisääminen kouluihin.

Sari Pesonen

EläVin hallituksen jäsen, Salo

Olen äiti, Salon kaupunginvaltuutettu, opiskelija, yrittäjä, järjestöaktiivi ja maailmanparantaja. Työskentelen päätyössäni Lounais-Suomen Martoilla Työelämäpalveluiden esimiehenä, sekä olen toiminut hyväntekeväisyysyhdistys Anna Tukesi ry:n toiminnanjohtajana vuodesta 2014 alkaen.

Anni Teerikangas

EläVin puheenjohtaja, Pietarsaari

Ihmisoikeudet sekä eläinoikeudet ovat lähellä sydäntä ja olen mukana niin Pietarsaarenseudun eläintenystävien hallituksessa kuin Kokkola Pride 2022 -työryhmässäkin.  Kuntavaalitemojani ovat nuoret, kulttuuri ja eläinoikeudet. Olen puheenjohtajana luonnollisesti sitoutunut ajamaan yhdistyksemme vaalitavoitteita: Perustetaan eläinsuojelun työryhmä. Laaditaan kunnallinen eläinsuojelusuunnitelma. Arvioidaan päätösten eläinvaikutuksia. Turvataan kuntien eläinlääkintäpalvelut sekä panostetaan eläinsuojeluongelmien ennaltaehkäisyyn.