Eläinvihreät ry:n syyskokouksessa yhdistykselle on valittu uusi hallitus, jonka puheenjohtajana jatkaa Anni Teerikangas Pietarsaaresta. Järjestäytymiskokouksessaan hallitus nimesi keskuudestaan 1. varapuheenjohtajaksi eläintenkouluttajana ja tietokirjailijana tunnetun Tuire Kaimion. Tuire Kaimio toimii myös Vantaan kaupunginvaltuutettuna. Toiseksi varapuheenjohtajaksi nimettiin SEY:n eläinsuojeluneuvoja ja vihreiden maatalous- ja eläinver­koston ohjausryhmän puheenjohtaja Minna Hölttä Valkeakoskelta. Sihteerinä jatkaa Paula Pohjanrinne Kempeleeltä ja tiedottajana pitkän linjan eläinsuojeluvaikuttaja, biologi Riitta Salmi.

Muihin tehtäviin nimettiin rahastonhoitajaksi Sari Pesonen Salosta, jäsenvastaavaksi Verna Vihervaara Helsingistä, tiimityöryhmään Hannu Tuominen Helsingistä ja puolueyhteyshenkilöksi Jukka Väisänen Turusta. Lisäksi hallitukseen kuuluu Viivi Viuha Vantaalta varsinaisena jäsenenä sekä varajäseninä Sari Pesosen lisäksi Tiina Hentunen-Vanninen, Heidi Leyser-Kopra ja Camilla Lindy.

Puheenjohtaja Anni Teerikangas kommentoi uuden hallituksen kokoonpanoa:
”Olen äärimmäisen tyytyväinen monialaiseen ja kokeneeseen hallitusporukkaamme. Oli tärkeää saada näkyville paikoille ihmisiä joilla on vahva kokemus eläinsuojelutyöstä. Eläinvihreiden tavoitteena tulevalla kaudella on nostaa eläinasiat vahvasti mukaan poliittiseen keskusteluun. Aloitamme vuoden jättämällä lausunnon uuteen eläinsuojelulakiluonnokseen. Aluevaaleissa haluamme olla näkyvästi mukana tuomassa esiin sitä, että uudet hyvinvointialueet vaikuttavat monin tavoin myös eläinten hyvinvointiin.”